ABD tarihinin en büyük gizli bilgi ifşalarından birini gerçekleştiren ve uzun süredir İngiltere’de tutuklu bulunan WikiLeaks’in kurucusu Julian Assange, ABD ile varılan anlaşma sonucunda serbest bırakıldı. Assange’ın serbest bırakılması dünya genelinde büyük yankı uyandırdı ve haber manşetlerinde geniş yer buldu.

Anlaşmanın Detayları

Julian Assange, ABD ile yaptığı anlaşma kapsamında hakkındaki tek bir suçlamayı kabul etti. 26 Haziran Çarşamba günü, ABD’ye bağlı Kuzey Mariana Adaları’ndaki bir mahkemede hakim karşısına çıkacak. Anlaşmaya göre, Assange mahkeme salonunda gizli ABD ulusal savunma belgelerini elde etmek için komplo kurmak ve ifşa etmek suçunu itiraf edecek.

Ceza Durumu ve Serbest Kalma Süreci

Assange’ın 62 ay hapis cezasına çarptırılması beklenirken, İngiltere’de hapiste kaldığı süre göz önünde bulundurularak ABD’de cezaevine girmesi beklenmiyor. Assange, yüksek güvenlikli bir hapishanedeki 2×3 metrelik hücresinde 1901 gün boyunca günün 23 saatini tecrit altında geçirmişti. 24 Haziran sabahı serbest bırakılan Assange, Stansted Havaalanı’ndan uçağa binerek İngiltere’den ayrıldı ve Avustralya’ya geri döndü.

Aile ve Destekçilerin Tepkileri

Julian Assange’ın serbest kalması ailesi ve destekçileri tarafından memnuniyetle karşılandı. Eşi Stella Assange, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, destekçilerine teşekkür etti ve “Bunun gerçekleşmesi için yıllardır emek veren sizlere şükranlarımızı kelimelerle ifade edemeyiz” dedi. Annesi Christine Assange, oğlunun çilesinin sona erdiği için minnettar olduğunu belirtti ve sessiz diplomasinin önemine vurgu yaptı. Babası ise gelişmeyi “harika” olarak nitelendirdi ve tüm destekçilerine teşekkür etti.

Avustralya Hükümetinin Tavrı

Avustralya hükümeti, Assange’ın serbest bırakılmasıyla ilgili detaylı bir açıklama yapmadı. Başbakanlık sözcüsü, Avustralya vatandaşı Julian Assange’ın ABD’de planlanan yasal işlemlerinden haberdar olduklarını belirtti.

Julian Assange’ın serbest kalması, dünya genelinde büyük bir ilgiyle takip ediliyor ve gelişmeler merakla bekleniyor. ABD ile varılan bu anlaşma, Assange’ın uzun süredir devam eden tutukluluk sürecine son verdi ve onu yeniden özgürlüğüne kavuşturdu.